29.5 C
Jakarta
Tuesday, September 27, 2022

Permainan Bersama Fanta Ini Buatkan Kita Teringat Masa Kecil Dulu, Rindu Nak Main Lagi!


Siapa kat sini yang lahir tahun 80-an dan 90-an? Wah, sama la kita! Zaman kita tak terdedah sangat dengan gadget dan selalu habiskan masa terluang dengan bermain pelbagai permainan bersama keluarga dan rakan. Memori yang cukup manis!

Ingat tak? Masa tu kita ambil je barang yang ada kat rumah, dah boleh buat satu permainan ringkas tapi seronok. Jom kita throwback. Cuba tengok barang-barang Fanta ni. Mana satu yang korang paling suka main masa kecil-kecil dulu?

Penutup botol atau ceper

“Mak, penutup botol tu nanti kita nak tau.”

Permainan favourite budak lelaki. Nampak senang tapi kena ada strategi dan teknik jari. Siapa dapat kumpul mata paling banyak, dia la pemenang. Senang kalau ada meja. Tapi min dulu main ceper ni atas lantai je dengan member. Macam-macam gaya!

Telefon tin

“Kalau adik nak apa-apa nanti telefon kakak.”

Paling legend! Permainan ni dipanggil telefon tin sebab guna tin sebagai alat utama. Kena ada dua tin kosong yang ditebuk di bahagian bawah. Kemudian sambungkan dengan tali atau benang. Masa tu feeling macam pakai telefon betul!

Botol flip

“Din, kau ada botol kosong tak kat rumah?”

Mula-mula kena ada botol kosong. Lepas tu isi air sikit, kira-kira 1/4 la dalam botol tu. Agak-agak je. Cara main kena kembalikan posisi asal botol berisi air secara menegak selepas dibaling. Tak kisah la nak main botol flip ni gilir-gilir atau ramai-ramai. Seronok!

Baling tin

“Laa, mana pulak tin yang abah dah kumpul tadi?”

Kita pantang betul kalau nampak banyak tin kosong masa kecil-kecil dulu kan? Pakat kumpul dengan adik-beradik sebab nak main baling tin. Susun tinggi-tinggi lepas tu baling guna selipar. Sampai ajak jiran sebelah sekali!

Rasa tua bila tengok benda-benda macam ni kan? Kita pun dah semakin dewasa. Mesti korang pun ada yang dah berkeluarga sekarang. Tak mungkin la kita akan lupakan memori manis dan zaman kanak-kanak kita yang ceria dulu.

Nampak? Secara tak sedar, Fanta sebenarnya dah mewarnai hidup kita dari dulu sampai sekarang. Lebih-lebih lagi, sekarang Fanta ada peraduan menarik untuk korang sertai!

Lebih Fanta, lebih ceria, jom sertai peraduan & menangi hadiah hebat!

Minuman Fanta sentiasa jadi pilihan di hati semua orang. Nak rekomen minuman soda yang paling segar? Confirm la ramai akan jawab Fanta. Memang refreshing!

Kalau korang nak tahu, Fanta ni banyak pilihan perisa seperti Strawberi, Oren, Anggur dan sebagainya. Patut la ramai suka. Ditampilkan dengan warna menarik, pasti la Fanta akan buat hidup korang lebih ceria sentiasa!

Haa.. Sempena kempen Fanta Colourful People, Fanta ada peraduan menarik iaitu Fanta Play On untuk korang join. Siap sedia la untuk menangi hadiah hebat guys!

CARA-CARA SERTAI PERADUAN FANTA PLAY ON

Waktu peraduan: 1 Ogos hingga 30 September 2022

[LANGKAH 1] Beli Fanta atau Sprite bernilai RM5.

[LANGKAH 2] Muat naik gambar resit korang dengan mengimbas kod QR di bawah atau klik link Whatsapp ni.

[LANGKAH 3] Jawab soalan untuk menyertai! Jawapan betul yang tercepat akan menang

*Tertakluk pada terma & syarat

Selain boleh didapati di kedai runcit, korang boleh dapatkan pek penyertaan Fanta di Lazada dan Shopee jugak. Goyang kaki je kat rumah, barang Fanta dah sampai depan mata. Lebih mudah, cepat dan selesa gitu.

Untuk info lebih lanjut, boleh klik SINI okay. Jom ceriakan dan warnai hidup korang bersama Fanta!



Source link

Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

0FansLike
3,505FollowersFollow
0SubscribersSubscribe
- Advertisement -spot_img

Latest Articles